fbpx
 

4 verslo dovanos sėkmės faktoriai

verslo_dovanos_sekmes_faktoriai

4 verslo dovanos sėkmės faktoriai

Kurdami  verslo dovanas, pastebime, jog labai dažnai įmonės ieško “kažko originalaus” ir “dar nematyto”. Visgi vaizduotę ir galimybes neretai ženkliai apriboja biudžetas, kuris originalios verslo dovanos parinkimą padaro rimtu galvos skausmu.

Praktikoje ne kartą įsitikinome, jog  originali verslo dovana turi keturis pagrindinius sėkmės faktorius, kuriuos įgyvendinti gali kiekvienas įmonės dovanos teikėjas.

Dar daugiau: atkreipus dėmesį į šiuos sėkmę nešančius veiksnius, net ir standartinė verslo dovana gali nustebinti sukurtu teigiamu efektu.

1. Asmeninė dovana „specialiai jums“.

4-verslo-dovanos-sekmes-faktoriai-asmeninė žinutė

Verslo dovana gali padėti megzti ryšį ir kurti ilgalaikius santykius, jei gavėjas jaučia, jog dovana yra asmeniška, parinkta galvojant būtent apie jį. Visgi planuojant verslo dovanų krepšelį, kaip tai daro dauguma įmonių, išties nelengva iš anksto numatyti visus gavėjus ir jiems parinkti individualias dovanas.

Realybėje įmonių dovanų krepšelis varijuoja tarp 3-5 dovanų alternatyvų, kurios yra universalios ir tinkamos kuo platesnei auditorijai.

Todėl renkantis, kurią dovaną siųsite verslo partneriui ar nešitės į verslo susitikimą, privalote pasistengti sukurti „specialiai jums“ pojūtį ir vengti „jums, kaip ir visiems“ požiūrio.

2. Jūsų verslo dovanos žinutė.

Kai siunčiate ar dovanojate verslo dovaną, yra akivaizdu, jog tai darote, vedini tam tikrų intencijų. Dėl to klaidingai galvojama, jog dovana kalba pati už save. Nepalikite vietos interpretacijoms ir pridėkite asmeninę verslo dovanos žinutę nuo savęs, atvirai išsakydami savo intenciją  – pavyzdžiui, “noriu jus nustebinti” ar “kviečiu susitikti”.

Verslo dovana šiuo atveju padeda sukurti vertę iš anksto, o ne pradėti bendravimą nuo paslaugos prašymo (“ar turite 5 min pokalbiui?”).

Sutikite, jog ir patys daug mieliau skirsite penkias minutes žmogui, kuris kontaktui su jumis pasiekti įdėjo pastangų, siekdamas jus pamalonint, teisingai?

Sutikite, jog ir patys daug mieliau skirsite penkias minutes žmogui, kuris kontaktui su jumis pasiekti įdėjo pastangų, siekdamas jus pamalonint, teisingai?

Taigi, prie dovanos būtinai pridėkite trumpą, paprastą ir konkrečia žinutę nuo savęs.

3. Dovanos įteikimo strategija.

Renkantis verslo dovanas, svarbu įvertinti keletą dovanos įteikimo niuansų, idant procesas vyktų sklandžiai:

a) verslo dovanos personalizavimo trukmė.

Kad verslo dovana taptų išties originali dovana, jos pritaikymas individualiems įmonės poreikiams (dizainas, spauda, pakuotė ir pan.), priklausomai nuo sudėtingumo, užtruks mažiausiai savaitę. Todėl visapusiškai įmonės stilistiką ir komunikacinę žinutę atskleidžiančios dovanos negalėsite įteikti rytoj – būtina planuotis iš anksto.

b) valgomos dovanos galiojimo terminas ir saugojimo sąlygos apibrėžia, per kiek laiko dovanas privalote įteikti bei kokioje aplinkoje jas saugoti iki įteikimo. Prieš įteikdami, įsitikinkite, ar valgoma dovana yra tinkama vartojimui ir atrodo nepriekaištingai.

c) dovanos pristatymas ir sekimo galimybė.

Pastaruoju metu vis daugiau įmonių renkasi verslo dovanas pristatyti tiesiai savo gavėjams – klientams, partneriams, darbuotojams. Remiantis atsiliepimais, siunčiama dovana labiau nustebina ir laikoma malonia staigmena, todėl tai yra patrauklus pasirinkimas.

Siunčiant dovaną tiesiai gavėjui, būtina įsivertinti dovanos paruošimo transportavimui bei pristatymo išlaidas, išsiaiškinti numatomą pristatymo terminą. Idealu, jei yra galimybė sekti dovanos kelionę ir nedelsiant sužinoti, kada ji pasiekė gavėją.

d) įteikimo data, o tiksliau – savaitės diena gali pasitarnauti, siekiant palankaus įspūdžio.

Pavyzdžiui, pirmadienis ir antradienis yra puikios dienos verslo dovanas išsiųsti, nes gavėjus jos pasieks vidury savaitės ir dar turėsite keletą dienų su jais susisiekti ir pabendrauti. Iš kitos pusės, tarkim, penktadienis nėra pati geriausia diena gauti siunčiamą verslo dovaną, nes skubant užbaigti savaitės darbus ir greičiau pradėti savaitgalį, net ir labai gera dovana gali nesulaukti deramo dėmesio.

4. Iniciatyva ir bendravimo tęstinumas.

verslo_dovanos_sekmes_faktoriai_rinkinys

Originali verslo dovana suteikia galimybę inicijuoti bendravimą ir užsitikrinti jo tęstinumą. Todėl po dovanos įteikimo dovanotojas turi išnaudoti palankias galimybes ryšio mezgimui ir palaikymui.

Spėkite, koks % dovanų gavėjų, gavę siųstą verslo dovaną, patys į jus kreipsis? Ogi tik 20-25%! Tai anaiptol nereiškia, kad dovana jiems nepatiko – dažniausiai netgi atvirkščiai: atsiųsta dovana dovanoja siurprizą.

Todėl būtent dovanotojas turi būti pirmasis, kuris užmegs kontaktą su klientu ar partneriu ir užtikrins bendravimo tęstinumą.