fbpx
 

Verslo dovanos ir darbuotojų įtraukimas

Verslo dovanos ir darbuotojų įtraukimas

Verslo dovanos ir darbuotojų įtraukimas

Prisimenate, kai manėme, kad COVID baigsis po poros mėnesių? Geri laikai…

Štai prabėgo jau dveji metai, o dauguma darbuotojų nuo to laiko dar nematė savo darbovietės pastatų iš vidaus. Kadangi 2020 m. milijonai žmonių visame pasaulyje buvo priversti dirbti nuotoliniu būdu, darbas biure visą darbo dieną iš esmės tapo praeitimi.

Komandoms nutolus fiziškai, kilo iššūkis, kaip vadovams efektyviai palaikyti ryšį su darbuotojais?

Verslo dovanos yra senas būdas parodyti dėmesį ir išreikšti dėkingumą. Jos daro stiprų poveikį darbuotojų įsitraukimui, lojalumui ir išlaikymui:

81% darbuotojų, gavę verslo dovaną iš darbdavių, jaučiasi įvertinti;

56 % jaučiasi pripažinti atlikę gerą darbą;

41% teigia, kad verslo dovanos teigiamai veikia jų nuomonę apie darbdavį.

Tačiau dažnai ši galimybė yra neišnaudojama ar nepasiekia tikslų. Tinkamai parinktos verslo dovanos darbuotojams gali turėti reikšmingos įtakos jų įsitraukimui ir lojalumui.

Koks rezultatas? Ogi didesnis darbo našumas ir bendras pasitenkinimas darbu, sąlygojantis geresnius verslo rezultatus.

Tačiau magiškas dovanojimo menas verslo pasaulyje dažnai būna panaudojamas visai netinkamai. Neretai įmonės savo darbuotojams dovanoja neapgalvotas ir nesuasmenintas dovanas, kurios, būkime atviri, atsiduria šiukšliadėžėje arba yra pamirštamos…

Nors verslo dovanos nėra nauja darbuotojų įsitraukimo skatinimo priemonė, skaitmeniniame amžiuje jos tarnauja naujam tikslui: jos padeda palaikyti ir stiprinti ryšį su nutolusiais darbuotojais, dirbančiais mišriose aplinkose.

Parengėme 4 patarimus, kurie padės perprasti verslo dovanų darbuotojams žaidimą, o jūsų darbuotojai jausis pripažinti, vertinami ir besižavintys įmone, kurioje dirba.

Dovanų rinkinys darbuotojui
Dovanos darbuotojo pasirinkimui

1. Keli verslo dovanų variantai darbuotojų pasirinkimui

Jūsų komandą sudaro įvairūs, įdomūs ir mąstantys žmonės. Ir jie visi yra skirtingi. Todėl pasitikėkite jų geru skoniu ir leiskite rinktis iš keleto originalių ir apgalvotų verslo dovanų variantų.

Dovanų variantus pasiūlykite taip, kad jos apimtų platų spektrą, įvairius pomėgius, būtų praktiškos ir įkvepiančios. Tokiu būdu darbuotojai galės pasirinkti dovaną, atitinkančią jų asmenybę ir pomėgius.

Jei išties vertinate įvairovę, palikite galimybę darbuotojui atsisakyti savo verslo dovanos ir dovanos darbuotojui vertės sumą paaukoti pasirinktai labdaros organizacijai.

2. Subtili prekės ženklo komunikacija

Vos jūsų prekės ženklas atsiduria ant verslo dovanos, ji tampa jūsų komunikacijos priemone. Tad kokią žinutę komunikuojate apie savo įmonę?

Pasakykite tai kartu su mumis: „Nedovanosiu dar vienos nuobodžios verslo dovanos! Mano darbuotojai verti daugiau!“

Jūs žinote, apie ką mes kalbame: saulės akiniai su logotipu, firminis pelės kilimėlis, pieštukinė su temperatūros matuokliu… Nešvaistykite savo laiko ir pinigų verslo dovanoms, kurios jūsų darbuotojams tikrai nepatiks ir skleis nekokią žinią apie jūsų prekės ženklą.

Džemperis su įmonės žinute

Verslo dovanos su logotipu nėra prastas pasirinkimas. Bet rinktis reikia apgalvotai, kad juo norėtųsi didžiuotis, o ne slėpti.

Galvojant apie dovanų, kurias dėsite į dovanų dėžutę, ženklinimą, pasirinkite vieną ar du elementus, kurie yra prasmingi jūsų darbuotojui ir jūsų verslui, ir komunikuokite juos. Logotipas, šūkis, spalva, simbolis, vertybės, įkvepianti frazė – visi pasirinkimai tinkami, jei juos apgalvojote, įsivertinote tikslingumą ir estetiką.

Taip pat labai svarbu apgalvoti dovanos pakuotę ir kaip ji atspindės firminį stilių bei perteiks žinutę. Individualaus įmonės dizaino dovanų dėžutė, įmautė, juostelė, atvirukas ar lipdukas – šių, regis, smulkmenų kombinacija sukuria pirmąjį jūsų verslo dovanos darbuotojams įspūdį. Tad nesugadinkite jo!

Nepamirškite svarbiausio dalyko: verslo dovana yra jūsų komunikacijos priemonė: ką pajus ir supras dovaną gavęs darbuotojas, tokią žinutę apie jūsų prekės ženklą ir skleis į išorę. Tegul ji būna stipri ir pozityvi, kurianti ryšį.

3. Verslo dovanos kelionė pas darbuotoją

Naujoko rinkinys
Naujoko rinkinys

Vienas svarbiausių dovanojimo darbuotojams sėkmės faktorių yra apgalvota verslo dovanos kelionė į gavėjo rankas. Verslo dovana, įteikta netikėtu metu ir netikėtu būdu, dovanoja siurprizą, kuris įtraukia, suteikia malonias emocijas ir stipriną ryšį.

Todėl planuodami, kaip dovana darbuotojui jį pasieks, reikia įvertinti ir skirti laiko šiems dalykams:

– apie numatomą verslo dovanos įteikimą reikia informuoti iš anksto, kad užtikrinti maksimalų pasiekiamumą.

– jei dovanas įteiksite ofise, reikia palikti pakankamai laiko, kad visi darbuotojai galėtų dovanas atsiimti.

Įsivertinkite atostogų sezoną, savo verslo ciklą, metų laiką. Todėl būtinai skirkite pakankamai laiko prieš ir po šventinio įvykio, kad būtumėte kiek įmanoma dėmesingesni savo darbuotojų darbotvarkei.

dovanas pristatant darbuotojams į namus, svarbu turėti tvarkingus adresatų sąrašus. Juos paruošti ir patikrinti įprastai užima nemažai laiko.

4. Dovanojimo darbuotojui ciklas ir jo planavimas

Stažo sukakties verslo dovanos

Verslo dovanojimas darbuotojams yra žaidimas be pralaimėjimo – visiems patinka gauti dovanas. Geriausiai šį žaidimą žaisti sekasi tiems, kurie vadovaujasi nuoseklia taktika ir karts nuo karto improvizuoja.

Sakydami “taktika” ir “improvizacija”, turime omenyje tai, jog kiekvienas darbuotojas įmonėje praeina tam tikrą karjeros ciklą, kuriame yra svarbūs įvykiai. Taktiškas verslo dovanojimas lydį darbuotoją šiame cikle, paminėdamas svarbius įvykius. Dovanų rinkiniai naujokams, bandomojo laikotarpio pabaigos smulkios dovanėlės, pirmųjų metų sukakties dovanos, dovana darbuotojo gimtadieniui – šios nuolatinės dovanos padeda sumaniai komunikuoti ir stiprinti ryšį su darbuotoju.

Tuo tarpu netikėti dovanų rinkiniai įmonės renginiams, įmonės gimtadienio siurprizai ar sezoninės šventės paminėjimas dovanoja siurprizą, kuris visada sutinkamas maloniai.

Norint, kad įmonės verslo dovanos motyvuotų darbuotojus ir didintų jų įsitraukimą, dovanojimą darbuotojams būtina sistemingai suplanuoti:

– kokiomis progomis ar kokių įvykių/renginių metu darbuotojai bus džiuginami dovanomis?

– koks kiekvienai progai bus skiriamas biudžetas?

– kokios dovanų idėjos geriausiai atskleis jūsų norimą perduoti žinutę?

– kas ir kada iš įmonės darbuotojų bus atsakingas už sėkmingą dovanojimo projekto įgyvendinimą?

Turint aiškų planą ir kalendorinį dovanojimo grafiką, verslo dovanas galima bus paruošti iš anksto, efektyviai valdyti iššūkius ir išvengti nereikalingo streso.

Mes dirbame su jumis ir jūsų komanda, kad kartu sukurtume geriausias verslo dovanas, kurios garsiai komunikuotų jūsų prekės ženklą ir didins darbuotojų įsitraukimą.